Niedawno pisaliśmy o tym, że Apple w odróżnieniu od innych producentów, nie wprowadza praktycznie żadnych zmian w cennikach podczas okresu świąt Bożego Narodzenia. Po raz kolejny okazuje się, że ta strategia bardzo dobrze się sprawdza.

Zeszłoroczny czwarty kwartał bez wątpienia należy do udanych z punktu widzenia giganta z Cupertino. Analityk T. Michael Walkley w swojej notatce dla inwestorów przybliża ilość sprzedanych iPadów oraz iPhone'ów w tym czasie.

Wzrost zainteresowania względem tego samego okresu zeszłego roku jest całkiem spory - wynosi aż 13% dla iPhone (54 miliony sprzedanych sztuk, stosunek ilości 5S do 5C to około 2:1) oraz 8% dla iPadów (24,8 milionów sprzedanych sztuk). Łącznie daje to prawie 80 milionów iUrządzeń.

Walkley uważa również, że łącznie w 2014 roku do klientów trafi aż 180 milionów urządzeń z systemem iOS. Liczba ta może być nawet wyższa, jeśli współpraca z China Mobile będzie przebiegała pomyślnie.

Źródło: _ PadGadget, AppleInsider_